umów się na wizytę

Czym jest Terapia Psychologiczna?

 

Dzieci i młodzież często doświadczają stresu, lęku, trudności w szkole, problemów z rówieśnikami czy problemów rodziny. Terapia psychologiczna jest skierowana do dzieci i młodzieży, którzy potrzebują wsparcia w rozwoju emocjonalnym, społecznym oraz radzeniu sobie z życiowymi wyzwaniami. Nasza terapia psychologiczna pomaga dzieciom i rodzicom zrozumieć te trudności oraz rozwijać zdrowe mechanizmy radzenia sobie z nimi, a nasz zespół doświadczonych psychologów pomoże wesprzeć Twoje dziecko w jego rozwoju emocjonalnym i psychospołecznym. Celem zajęć jest stworzenie bezpiecznej i wspierającej przestrzeni dla Twojego dziecka, gdzie może ono rozwijać swoje potencjały i radzić sobie z życiowymi wyzwaniami.

 

Dla kogo?

Terapia psychologiczna skierowana jest by:

  • Wspomagać rozwój dziecka
  • Kształtować umiejętności społeczne w przypadku dzieci z Całościowymi Zaburzeniami Rozwoju
  • Wspierać rozwój emocjonalny, rozwijać wyrażanie swoich uczuć i myśli
  • Budować prawidłowe poczucie własnej wartości
  • Nabywać umiejętności prawidłowej regulacji emocjonalnej
  • Wzmacniać motywację do nauki szkolnej i pracy nad sobą
  • Zrozumieć przyczyny trudności i kształtować strategie rozwiązywania problemów
  • Poprawiać komunikację i relacje z rodzicami, rówieśnikami i nauczycielami
  • Wyrównywać rozwój i kompensować trudności

 

Organizacja zajęć:

Terapia psychologiczna dla dzieci prowadzona jest indywidualnie, co pozwala dostosować podejście terapeutyczne do unikalnych potrzeb każdego dziecka. Szczególny nacisk kładziemy na budowaniu relacji opartej na zaufaniu. Prowadzimy terapię z pełnym zaangażowaniem, pomagając dziecku zrozumieć swoje emocje, wypracować zdrowe strategie radzenia sobie z trudnościami oraz rozwijać umiejętności społeczne. Pracujemy w sposób dostosowany do wieku i rozwoju dziecka, wykorzystując kreatywne metody terapeutyczne.

 

 

Jeśli jesteś zaniepokojony zachowaniem, emocjami lub funkcjonowaniem Twojego dziecka, terapia psychologiczna może być kluczem do pozytywnej zmiany. Skontaktuj się z nami, aby dowiedzieć się więcej o naszych usługach i umówić się na konsultację. www.delon-reha.nakiedy.pl

 

4. Konsultacja/terapia Psychologiczna

3. Kwestionariusz M-CHAT-R/F czyli ocena ryzyka wystąpienia zaburzeń ze spektrum autyzmu 

Jeżeli chcielibyście Państwo skorzystać z konsultacji z Psychologiem w sprawie rozwoju dziecka a także wykonać pogłębioną analizę testu M-CHAT-R/F , serdecznie zapraszamy do naszego gabinetu. www.delon-reha.nakiedy.pl
Nasza priorytetowa troska o Wasze dzieci oraz profesjonalne podejście do badania i wsparcia, pozwolą Wam zyskać pewność i odpowiednie kierunki dalszych działań. 
Od lipca w naszym gabinecie - w części psychologicznej dostępna jest NOWA USŁUGA, która pomoże Wam jeszcze bardziej zatroszczyć się o rozwój Waszego dziecka.
Od teraz macie możliwość skorzystania z pogłębionej analizy KWESTIONARIUSZA M-CHAT-R/F (z ang. Modified Chcecklist for Autism in Toddlers Revised with Foloow-up).
Jest to przesiewowe badanie diagnostyczne, służące wczesnemu wykrywaniu potencjalnych oznak zaburzeń ze spektrum autyzmu u dzieci w wieku od 16 do 30 miesiąca życia.
Kwestionariusz M-CHAT-R/F pozwala nam ocenić różne obszary takie jak: komunikacja, interakcje społeczne, zachowanie - co może pomóc w identyfikacji ewentualnych oznak zaburzeń ze spektrum autyzmu.
Kwestionariusz M-CHAT-R/F można wypełnić samodzielnie internetowo lub drukując formę papierową, w dogodnej dla siebie porze oraz miejscu. Można samodzielnie ocenić ryzyko rozwoju zaburzeń ze spektrum autyzmu: czy jest ono niskie, średnie czy wysokie. Jeżeli ryzyko wystąpienia zaburzeń ze spektrum autyzmu jest niskie, nie ma powodu do obaw (ale badanie należy powtórzyć, jeśli podczas wypełniania dziecko miało mniej niż dwa lata!!).
Jeżeli ryzyko jest na średnie lub wysokie, zaleca się by wypełnienie poszerzonego narzędzia M-CHAT-R/F odbyło się przez przeszkoloną osobę w korzystaniu z narzędzia.
 

Organizacja zajęć

 

Zajęcia prowadzone są w formie indywidualnej. Przed przystąpieniem do działań terapeutycznych odbywa się konsultacja i wstępna diagnoza funkcjonowania dziecka pozwalająca na przygotowanie indywidualnego planu terapii. Zapraszamy od zapisów online 

www.delon-reha.nakiedy.pl

Terapia przeznaczona jest dla dzieci:

 

  • z zaburzeniem napięcia mięśniowego,
  • z zaburzeniem precyzji ruchu (trudności w drobnych ruchach),
  • z brakiem koordynacji ruchów kończyny górnej,
  • z problemami samoobsługowymi,
  • z zaburzeniami koordynacji wzrokowo-ruchowej,
  • z zaburzeniami zmysłu dotyku (dziecko nie lubi zabaw np. z plasteliną, nie lubi lepkiego dotyku i nowych ubrań, wkłada przedmioty do ust, wybiera twarde przedmioty). 

Czym jest terapia ręki?

 

Terapia ręki to usprawnianie motoryki, czyli precyzyjnych ruchów dłoni i palców poprzez angażowanie całej kończyny górnej. Główną rolą terapii jest poprawa funkcjonowania ręki i wykonywania płynnych ruchów tj. zdolności trzymania przedmiotu (odruch chwytu), zdolności przenoszenia ciężarów (siła ręki) oraz zdolności manipulacyjnych (wykonywania bardziej skomplikowanych czynności, w tym przygotowanie do umiejętności m.in.: rysowania, pisania pod kontrolą wzroku). Dodatkowo dostarcza bodźców dotykowych poprzez poznanie różnorodnych faktur, poprawia koordynację wzrokowo-ruchową oraz rozwija umiejętność planowania ruchu. Ćwiczenia i zabawy stosowane w terapii wspomagają też terapię opóźnionego rozwoju mowy, ponieważ rozwój ruchowy, a w szczególności motoryka mała jest ściśle powiązana z rozwojem mowy i języ

2. Terapia ręki (prowadzi psycholog)

  • Trening Umiejętności Społecznych dedykowany jest dzieciom i młodzieży w wieku 4-17 lat

  • Zajęcia odbywają się w grupach do 4 osób

  • Uczestnicy podzielenia są ze względu na podobny poziom wiekowy, poznawczy, intelektualny i komunikacyjny.

  • Na zajęciach TUS spotykamy się co tydzień.  

  • Czas trwania zajęć to 40 min (po zajęciach przewidziany czas na rozmowę z rodzicem ok. 10min). 

  • Liczba przewidzianych spotkań w turnusie to 12 zajęć. 

  • Przed dołączeniem do grupy odbywa się dwie konsultacje (każda po 60 min): pierwsza wyłącznie z rodzicem a druga wyłącznie z dzieckiem. Na ich podstawie nastąpi dobór uczestników do grup oraz ustalenie wstępnego programu całego cyklu zajęć. 

  • W ramach turnusu odbywają się dwa indywidualny spotkania (40min) z rodzicem każdego dziecka - jedno w połowie, drugie na koniec cyklu.

Organizacja zajęć

Dla kogo TUS?

 

Zajęcia skierowane są do dzieci i młodzieży: 

 

  • z diadnozą całościowych zaburzeń rozwoju ( Zespół Aspergera, Autyzm) lub z podejrzeniem wystepowania zaburzeń rozwojowych, 

  • z ADHD, mających trudności w panowaniu nad emocjami oraz przejawiających zachowanie agresywne,

  • nieśmiałych, wycofanych,

  • mających trudności z nawiązywaniem i podtrzymywaniem satysfakcjonujących relacji z innymi, 

  • przejawiających trudności z adaptacją do nowych sytuacji, 

  • ulegających niekorzystnym wpływom, 

  • przejawiających trudności w regulowaniu emocji ( np. lęku,złości). 

Czym jest Trening Umiejętności Społecznych?

 

Trening Umiejętności Społecznych Goldsteina (TUS) według R.Emmena i M. Plasmeijer'a (1996) to metoda regularnego treningu grupowego oparta na teorii kognitywnego nauczania społecznego. Według Raportu NAC ( z ang. National Autism Center), TUS jest jedną z najbardziej skutecznych metod interwencji terapeutycznych u osób z całościowymi zaburzeniami rozwoju ( z ang. ASD). Program TUS opiera się na założeniach terapii behawioralnej i wykorzystuje głównie mechanizm modelowania.

 

Głównymi celami treningu TUS są poszerzanie wiedzy o umiejętnościach społecznych, zwiększanie zakresu umiejętności wykonawczych, zwiększanie samooceny, modyfikacja negatywnych doświadczeń związanych z byciem w sytuacjach sytuacjach społęcznych oraz zmniejszenie doświadczanego napięcia. Zajęcia w formie kreatywnych zadań i zabawy pozwalają w sposób naturalny i spontaniczny zdobywać nowe umiejętności społeczne. Dzięki grupowej formie zajęć dziecko może w bezpiecznym środowisku nauczyć się komunikacji oraz skonfrontować swoje zachowania z innymi. 

1. Trening Umiejętności Społecznych (TUS)

Zapisy online

ul.Rakowiecka 45 m.25

(wejście od ul.Opoczyńskiej - brama)