Czym jest Terapia Psychologiczna?
Dzieci i młodzież często doświadczają stresu, lęku, trudności w szkole, problemów z rówieśnikami czy problemów rodziny. Terapia psychologiczna jest skierowana do dzieci i młodzieży, którzy potrzebują wsparcia w rozwoju emocjonalnym, społecznym oraz radzeniu sobie z życiowymi wyzwaniami. Nasza terapia psychologiczna pomaga dzieciom i rodzicom zrozumieć te trudności oraz rozwijać zdrowe mechanizmy radzenia sobie z nimi, a nasz zespół doświadczonych psychologów pomoże wesprzeć Twoje dziecko w jego rozwoju emocjonalnym i psychospołecznym. Celem zajęć jest stworzenie bezpiecznej i wspierającej przestrzeni dla Twojego dziecka, gdzie może ono rozwijać swoje potencjały i radzić sobie z życiowymi wyzwaniami.
Dla kogo?
Terapia psychologiczna skierowana jest by:
Organizacja zajęć:
Terapia psychologiczna dla dzieci prowadzona jest indywidualnie, co pozwala dostosować podejście terapeutyczne do unikalnych potrzeb każdego dziecka. Szczególny nacisk kładziemy na budowaniu relacji opartej na zaufaniu. Prowadzimy terapię z pełnym zaangażowaniem, pomagając dziecku zrozumieć swoje emocje, wypracować zdrowe strategie radzenia sobie z trudnościami oraz rozwijać umiejętności społeczne. Pracujemy w sposób dostosowany do wieku i rozwoju dziecka, wykorzystując kreatywne metody terapeutyczne.
Jeśli jesteś zaniepokojony zachowaniem, emocjami lub funkcjonowaniem Twojego dziecka, terapia psychologiczna może być kluczem do pozytywnej zmiany. Skontaktuj się z nami, aby dowiedzieć się więcej o naszych usługach i umówić się na konsultację. www.delon-reha.nakiedy.pl
Organizacja zajęć
Zajęcia prowadzone są w formie indywidualnej. Przed przystąpieniem do działań terapeutycznych odbywa się konsultacja i wstępna diagnoza funkcjonowania dziecka pozwalająca na przygotowanie indywidualnego planu terapii. Zapraszamy od zapisów online
Terapia przeznaczona jest dla dzieci:
Czym jest terapia ręki?
Terapia ręki to usprawnianie motoryki, czyli precyzyjnych ruchów dłoni i palców poprzez angażowanie całej kończyny górnej. Główną rolą terapii jest poprawa funkcjonowania ręki i wykonywania płynnych ruchów tj. zdolności trzymania przedmiotu (odruch chwytu), zdolności przenoszenia ciężarów (siła ręki) oraz zdolności manipulacyjnych (wykonywania bardziej skomplikowanych czynności, w tym przygotowanie do umiejętności m.in.: rysowania, pisania pod kontrolą wzroku). Dodatkowo dostarcza bodźców dotykowych poprzez poznanie różnorodnych faktur, poprawia koordynację wzrokowo-ruchową oraz rozwija umiejętność planowania ruchu. Ćwiczenia i zabawy stosowane w terapii wspomagają też terapię opóźnionego rozwoju mowy, ponieważ rozwój ruchowy, a w szczególności motoryka mała jest ściśle powiązana z rozwojem mowy i języ
Trening Umiejętności Społecznych dedykowany jest dzieciom i młodzieży w wieku 4-17 lat.
Zajęcia odbywają się w grupach do 4 osób.
Uczestnicy podzielenia są ze względu na podobny poziom wiekowy, poznawczy, intelektualny i komunikacyjny.
Na zajęciach TUS spotykamy się co tydzień.
Czas trwania zajęć to 40 min (po zajęciach przewidziany czas na rozmowę z rodzicem ok. 10min).
Liczba przewidzianych spotkań w turnusie to 12 zajęć.
Przed dołączeniem do grupy odbywa się dwie konsultacje (każda po 60 min): pierwsza wyłącznie z rodzicem a druga wyłącznie z dzieckiem. Na ich podstawie nastąpi dobór uczestników do grup oraz ustalenie wstępnego programu całego cyklu zajęć.
W ramach turnusu odbywają się dwa indywidualny spotkania (40min) z rodzicem każdego dziecka - jedno w połowie, drugie na koniec cyklu.
Dla kogo TUS?
Zajęcia skierowane są do dzieci i młodzieży:
z diadnozą całościowych zaburzeń rozwoju ( Zespół Aspergera, Autyzm) lub z podejrzeniem wystepowania zaburzeń rozwojowych,
z ADHD, mających trudności w panowaniu nad emocjami oraz przejawiających zachowanie agresywne,
nieśmiałych, wycofanych,
mających trudności z nawiązywaniem i podtrzymywaniem satysfakcjonujących relacji z innymi,
przejawiających trudności z adaptacją do nowych sytuacji,
ulegających niekorzystnym wpływom,
przejawiających trudności w regulowaniu emocji ( np. lęku,złości).
Czym jest Trening Umiejętności Społecznych?
Trening Umiejętności Społecznych Goldsteina (TUS) według R.Emmena i M. Plasmeijer'a (1996) to metoda regularnego treningu grupowego oparta na teorii kognitywnego nauczania społecznego. Według Raportu NAC ( z ang. National Autism Center), TUS jest jedną z najbardziej skutecznych metod interwencji terapeutycznych u osób z całościowymi zaburzeniami rozwoju ( z ang. ASD). Program TUS opiera się na założeniach terapii behawioralnej i wykorzystuje głównie mechanizm modelowania.
Głównymi celami treningu TUS są poszerzanie wiedzy o umiejętnościach społecznych, zwiększanie zakresu umiejętności wykonawczych, zwiększanie samooceny, modyfikacja negatywnych doświadczeń związanych z byciem w sytuacjach sytuacjach społęcznych oraz zmniejszenie doświadczanego napięcia. Zajęcia w formie kreatywnych zadań i zabawy pozwalają w sposób naturalny i spontaniczny zdobywać nowe umiejętności społeczne. Dzięki grupowej formie zajęć dziecko może w bezpiecznym środowisku nauczyć się komunikacji oraz skonfrontować swoje zachowania z innymi.