Ukończone kursy, szkolenia, warsztaty:
• Terapia małego dziecka
z autyzmem
• Jak wspomagać dzieci
z autyzmem w rozwijaniu funkcjonalnej komunikacji? (modułowy kurs terapeutyczny
z elementami AAC prowadzony przez Fundację Synapsis),
• Terapia miofunkcjonalna - kurs certyfikowany,
• Wybiórczość pokarmowa
w ujęciu senso-motorycznym,
• Diagnozowanie małych dzieci
w kierunku zaburzeń ze spektrum autyzmu,
• Wczesna diagnoza i stymulacja noworodków i niemowląt,
• Metoda werbo-tonalna
(I stopień),
• Fizjologiczna metoda terapii zaburzeń ustnej fazy połykania i oddychania u dzieci od 3 do 4 roku życia z dyslalią obwodową,
• Trener grafomotoryki – kurs certyfikowany,
• Diagnoza i terapia dzieci
z Zespołem Aspergera,
• Terapia ręki i zaburzeń motoryki małej I i II stopnia; diagnoza – terapia – masaż – kurs certyfikowany,
• Trening Umiejętności Społecznych – kurs certyfikowany,
• K-TAPING w logopedii
(K-TAPING® International Academy) – międzynarodowy certyfikat terapeuty K-TAPING
w logopedii,
• Zespół Aspergera – diagnoza, terapia, funkcjonowanie na terenie szkoły,
• Dysfagia w neurologii – metody oceny zaburzeń przyjmowania pokarmów i połykania; terapia,
• Metoda Integracji Sensorycznej we wspomaganiu rozwoju mowy
u dzieci,
• Diagnoza i terapia dzieci
z opóźnionym rozwojem mowy,
• Logorytmika – metoda wspomagająca motorykę, słuch
i mowę dziecka,
• Opóźniony rozwój mowy – prawidłowa diagnoza i skuteczne metody terapeutyczne.
Neurologopeda, absolwentka dwustopniowych studiów logopedycznych na Uniwersytecie Warszawskim. Ukończyła wiele kursów i szkoleń, w tym certyfikowany kurs z terapii miofunkcjonalnej i kinesiology tapingu. Wieloletni współpracownik poradni psychologiczno-pedagogicznych.
Diagnosta i terapeuta, specjalista w zakresie wczesnego wspomagania rozwoju, terapeuta ręki i trener grafomotoryki.
W zawodzie pracuje od 2013 roku. Stale doskonali swój warsztat pracy poprzez uczestnictwo
w specjalistycznych kursach
i warsztatach. Swoją codzienną pracę dzieli na dwa filary: pracę mioterapeutyczną z niemowlętami (diagnoza, wsparcie procesu karmienia i ssania, wsparcie przed i po zabiegu frenotomii, rozszerzanie diety) oraz terapię komunikacji społecznej i interakcji dzieci szkolnych w spektrum.
Na podopiecznych patrzy holistycznie i indywidualnie,
a terapię opiera na stworzeniu
z dzieckiem relacji opartej na zaufaniu, poczuciu bezpieczeństwa i nauce przez zabawę. W pracy
z niemowlętami i ich rodzinami wkłada całe serce w to,
by traktować rodziców i ich dzieci delikatnie, uważnie, bliskościowo, ciepło, z szacunkiem, spokojem, bez pośpiechu, ale też z uśmiechem i maksymalną dawką wsparcia.
mgr Aleksandra Sołowińska
Neurologopeda,
Terapeuta miofunkcjonalny,
Specjlista Kinesiology
Taping w logopedii,
Terapeuta Ręki